به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، با استفاده از خدمات الکترونیک بانک انصار، سرویسهای بانکی انصار بصورت اینترنتی در اختیار مشتریان قرار می گیرد که نتایج مهم زیر را به همراه دارد:
-
همراه بانک سپه
-
رمز پویا (OTP)
-
اینترنت بانک همراه (Mobile View)
-
بانکداری اینترنتی
-
تلفنبانک
-
رمز اول و رمز دوم
-
سرویس پیامک آنی
-
درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)
-
درگاه پرداخت تلفنی (TPG)
-
پایانه شعب (PinPad) پایانه فروش (POS)
-
خدمات دستگاههای عابربانک (ATM)
-
شناسه حساب بانکی ایران (شبا)
-
پایا (ACH)
-
ساتنا (RTGS)
-
سامانه ثبت و پیگیری مغایرتهای کارتی
-
خرید شارژ تلفن همراه با کارتهای شتابی
-
واریز و برداشت بهنگام (Online)
-
کارت اقساط تسهیلات
-
کارت عابربانک سپه (Debit Card)
-
کارت عابربانک عکسدار
-
کارت هدیه سپه (Gift Card)
-
بنکارت
-
سفرکارت ملی
چگونه رمز دوم پویا بانک انصار را از طریق پیامک دریافت کنیم؟
طبق اطلاعیه بانک مرکزی از هشتم بهمنماه استفاده از رمزهای دوم پویا الزامی شده است. ازآنجاییکه امکان دسترسی و استفاده از اپلیکیشنهای رمز ساز برای تمام کاربران فراهم نیست، سامانه هریم بانک مرکزی راهاندازی شد تا کاربران با استفاده از پیامک، رمز دوم خود را دریافت کنند. از طریق این سامانه هنگام خرید اینترنتی میتوانید با کلیک روی گزینه «دریافت رمز پویا»، رمز پیامکشده به گوشی خود را دریافت و در قسمت رمز دوم وارد کنید.
توجه داشته باشید که برای دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک ابتدا باید شماره تلفن همراه شما در بانک تایید شود که این کار با توجه به بانک موردنظر بهصورت حضوری در شعبه و یا بهصورت اینترنتی انجام میشود. در این مطلب میخواهیم نحوه تایید شماره تلفن همراه و دریافت رمز دوم پویا بانک انصار بهصورت پیامکی را آموزش دهیم. تایید شماره همراه در بانک انصار هم بهصورت غیرحضوری و از طریق سایت این بانک امکانپذیر است و هم از طریق شعب این بانک.
تایید شماره همراه در بانک انصار
۱. ابتدا به سایت بانک انصار با آدرس www.ansarbank.ir مراجعه کنید. سپس روی تصویر «استعلام و تایید شماره همراه» که در وسط صفحه قرار دارد کلیک کنید.
۲. سپس وارد صفحه «طرح استعلام و تایید شماره تلفن همراه مشتریان بانک انصار» میشوید. در این صفحه برای تایید شماره تلفن همراه خود نزد بانک، باید روی گزینه «جهت تایید شماره تلفن خود ازاینجا وارد شوید» کلیک کنید.
۳. در ادامه و در صفحهای که برایتان باز میشود، باید اطلاعات هویتی خود شامل «کد ملی»، «شماره کارت»، «تلفن همراه»، «تاریخ تولد» و درنهایت «کلمه امنیتی» میشود را وارد کنید و گزینه «بررسی اطلاعات هویتی» را انتخاب کنید.
۴. در این مرحله کد اعتبارسنجی به شماره همراهی که وارد کردید، پیامک میشود که باید آن را در قسمت «کد اعتبارسنجی» وارد کنید. سپس با واردکردن «کلمه امنیتی» و انتخاب گزینه «پذیرش و تایید نهایی» اطلاعاتتان با موفقیت ثبت میشود.
دریافت رمز دوم پویا پیامکی بانک انصار
بعد از ثبت شدن شماره همراه شما در بانک، میتوانید با مراجعه به شعبه بانک انصار و پر کردن فرم «درخواست فعالسازی رمز پویا»، رمز دوم پویای کارت بانکی خود را فعال کنید.
سپس در هر بار پرداخت اینترنتی میتوانید از امکان رمز دوم پیامکی بانک انصار استفاده کنید. برای این کار باید روی گزینه «دریافت رمز دوم پویا» که در درگاههای پرداخت و اپلیکیشنهای پرداختی وجود دارد، کلیک کنید تا درخواست شما به بانک ارسال و رمز دوم پویا بهصورت پیامکی برایتان ارسال شود.
خدمات شبکه پرداخت الکترونیکی
بانک انصار با حرکت در مرزهای استاندارد ارائه خدمات مبتنی بر بانکداری الکترونیک حرکت کرده و با داشتن کلیه خدمات موجود در سیستم بانکداری الکترونیک اقدام کرده است از جمله کارت شهروندی جهت استفاده شهروندان به عنوان پرداخت های خرد با استفاده از تکنولوژی RFID در بانک انصار در حال ارائه است. کلیه خدمات بانکداری مدرن شامل اینترنت بانک، موبایل بانک، تلفن بانک، ایمیل بانک، SMS بانک، و… و خدمات بانکداری الکترونیک شامل ATM، دستگاه های POS و دستگاه های وب کیوسک در بانک انصار قابل ارائه است.
ابزارهای بانکداری الکترونیکی
بانک انصار از بهترین نرم افزارهای موجود در سطح کشور استفاده کرده که شامل کلیه خدمات مبتنی بر کارت از قبیل اینترنت بانک، موبایل بانک، تلفن بانک و… و نرم افزارهای ATM و POS و… است. در زمینه سخت افزار نیز با استفاده از برندهای شاخص توانسته خدمات مناسبی را ارائه کند. همچنین با تجزیه و تحلیل و طراحی و تجهیز کانال های ارتباطی مطابق با آخرین تکنولوژی و پروتکل های مخابراتی کشور توانسته با ارتباطی امن و مستمر نسبت به ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری در چارچوب بانکداری الکترونیک به مشتریان بانک اقدام کند.
دستگاه های خودپرداز فعال
بانک انصار هم اکنون تعداد ۹۴۰ دستگاه خودپرداز که شامل خودپردازهای مستقر در شعب و مراکز خرید و تعداد ۳۵ دستگاه خودپرداز سیار دارد که پس از مقایسه با آمار خودپردازهای بانک های کشور، بانک انصار در جایگاه دهم در تعداد خودپردازها قرارگرفته می گیرد. بانک انصار هم اکنون دارای تعداد ۳۵ هزار دستگاه کارتخوان فروشگاهی در مراکز مختلف خدمات رفاهی و فروشگاهی کشور است که این تعداد تا پایان سال ۱۳۹۱ به ۷۵ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
فرهنگ سازی استفاده از بانکداری الکترونیکی
راهبردهای بانک انصار در زمینه گسترش و ارتقای فرهنگ مشتریان برای استفاده از خدمات مبتنی بر بانکداری الکترونیک در چارچوب اطلاع رسانی و تبلیغات عبارتند از: چاپ بروشور و کاتالوگ ابزارهای بانکداری الکترونیک و ارائه آن به مشتریان در شعب و با گسترش تبلیغات هدفمند در رسانه های جمعی در جهت استفاده مشتریان بانک انصار و عموم مردم از خدمات مبتنی بر بانکداری الکترونیک.
تامین امنیت اطلاعات مشتریان
بانک انصار در راستای تحقق اهداف امنیتی خود در بانکداری الکترونیک نسبت به تهیه طرح امنیت در ICT MP بانک اقدام کرده و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی و دستورالعمل های بانک مرکزی و با توجه به زیرساخت موجود در شبکه مخابراتی کشور نسبت به پیاده سازی طرح ISMS اقدام نموده است.
افزایش کیفیت خدمات
دلیل عمده مشکلات قطعی سوئیچ بانک ها مربوط به عواملی همچون عدم پوشش و کندی شبکه مخابراتی کشور و عدم ارائه خدمات مخابراتی متناسب با کیفیت مورد نیاز عملیات بانکی و درضمن تغییرات اجتناب ناپذیر در نرم افزارهای بانکی در جهت به روز رسانی آن و زمانبر بودن تغییرات با توجه به حساسیت سامانه های بانکی و… است که البته بانک انصار با اتخاذ ایجاد سایت ها و سوئیچ های پشتیبان و ایجاد بستر مخابراتی پشتیبان نسبت به، به حداقل رساندن قطعی ها اقدام کرده است.
سامانه بانکداری متمرکز
بانک انصار از بدو فعالیت خود در شبکه بانکی پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی دارای سیستم بانکی متمرکز (Core Banking) بوده است. این مهم در جهت افزایش رضایت مندی مشتریان از طریق ارائه محصولات و خدمات متنوع و افزایش بهره وری عملیاتی و نیروی انسانی به دنبال تصمیم استراتژیک بانک انصار در ارتباط با طرح ریزی و پیاده سازی نظام جامع بانکداری در موسسه در سال ۱۳۷۹و پس از چند سال درخصوص تغییر در شیوه بهره گیری از فناوری های نوین رایانه ای به دنبال تدوین طرح جامع اتوماسیون، اقدام به برگزاری مناقصه نمود که در زمان خود یک طرح بی نظیر و به موقع، شجاعانه، جامع و کلی نگر و واقع بینانه بود که در صنعت بانکداری کشور در یک رقابت منطقی مطرح شد. در سال ۱۳۸۲ سیستم های بانکداری خرد به عنوان شعبه سیما افتتاح و اولین دستگاه خودپرداز موسسه در همان سال نصب و راه اندازی شد. در سال های ۱۳۸۲و ۱۳۸۳ بیش از ۱۴۰ باجه از شعب سیما در موسسه راه اندازی و اقدام به ارائه خدمات متمرکز بانکی کرد و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ اطلاعات کلیه شعب بانک انصار به سیستم متمرکز تبدیل شد.
طرح شاپرک
شبکه الکترونیک پرداخت کارتی (شاپرک) که از طرف شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان متولی و اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی پیگیری می شود، طرحی است که هدف آن ساماندهی پایانه های کارتخوان شبکه بانکی کشور و فراهم نمودن بستری در جهت نظارت موثر و مدیریت کارآ بر تراکنش های این شبکه می باشد، لذا بانک انصار از طریق شرکت فن آوا با حضور و مشارکت فعال در طرح شاپرک نسبت به پیگیری تحقق خواسته های خود اقدام کرده است.