به گزارش بنکر (Banker)، احمد رضا ضرابیه همچنین به لزوم ارائه سریع، راحت و شفاف محصولات به مشتریان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین چالش های ما در صنعت بیمه، نیروی متخصص در حوزه بیمه و سایر فناوری ها به ویژه فناوری اطلاعات است، در حالی که اگر نگاه متفاوتی به نیروی انسانی داشته باشیم و از آن بهره بردای مختلف کنیم، تحولی جدی در این حوزه ایجاد می شود.
او با اشاره به این که رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصدی در دو سال و چند ماه باقی مانده تا سال ۱۴۰۰ ابتدا امری سخت به نظر می رسد، ادامه داد: اتفاقا در شرایط عادی اقتصادی، بازار رقابتی است و همه به فکر فروش محصولات موجودند، در حالی که تحریم ها و رکود اقتصادی می تواند ما را به طراحی و ارائه محصولات نو متناسب با شرایط موجود ترغیب کند.
وی به افزایش تولید و صادرات محصولات غیرنفتی طی دوره تحریم اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی نمی توانیم نفت را به اندازه کافی تولید و صادر کنیم، راه دیگری جز عدم اتکا به آن نداریم و این می تواند زیرساخت های تولیدی کشور را تقویت کند؛ کما این که اکنون میزان صادرات غیرنفتی از مرزهای کشور در حال افزایش و به معنی واقعی، «رونق تولید» در حال تحقق است.