• درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS
جمعه 7 مهر 1402
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
  • صفحه اصلی
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • کافه بانک
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک ها
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری الکترونیک
    • دریافت شماره شبا بانک ها
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • بانکداری اینترنتی
  • اقتصاد
  • صفحه اصلی
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • کافه بانک
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک ها
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری الکترونیک
    • دریافت شماره شبا بانک ها
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • بانکداری اینترنتی
  • اقتصاد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

رمز پویایی که فعلاً پویا نیست

28 آذر 1398
در گزارش روز
A A
0

ramzpoya-2

به گزارش بنکر (Banker)،  این روزها شمار زیادی از مشتریان به شعب بانک‌های خصوصی و دولتی برای دریافت رمز پویا مراجعه می‌کنند. مراجعات این افراد، در حالی صورت می‌گیرد که کارمندان در حال ارائه خدمات بانکی به سایر مشتریان هستند. موارد متعدد از مشاهدات خبرنگار ما و روایت خوانندگان نشان می‌دهد که کارمندان برخی از بانک‌ها با بی‌حوصلگی و فرار از مسئولیت، به درخواست مشتری پاسخ نمی‌دهند و آنها را به اعلامیه یا اطلاعیه‌ای که روی تابلوی اعلانات شعبه درج شده هدایت می‌کنند یا اینکه به مشتری می‌گویند که به دستگاه‌ ای‌تی‌ام بانک‌ها مراجعه کند و رمز پویا را بگیرند، در حالی اساساً مشتریان با کارکرد رمز پویا و نحوه دریافت آن آشنا نیستند.
گاهی هم خود کارمندان شعبه، اطلاعی از رمز پویا ندارند یا اگر دارند به شیوه صحیح مردم را راهنمایی نمی‌کنند.

تجربه اول: بی‌حوصله می‌گوید برو تابلو را بخوان!
 کتایون -ر، مشتری که به شعبه یکی از بانک‌های دولتی پر آوازه دیروز مراجعه کرده، تجربه خویش را این گونه روایت می‌کند:«فقط دو ساعت وقت ارزشمندم گرفته شد، آخرش هم هیچی که هیچی!»
او می‌گوید:«با توجه به اینکه بانک‌ها از صبح زود دائماً برای مشتریان پیامک می‌دهند که حتماً نسبت به فعال‌سازی رمز پویا تان، ای مشتری عزیز!اقدام کنید، دیروز به شعبه مراجعه کردم، وقتی از کارمند بانک درخواست کردم که مرا برای دریافت رمز پویا راهنمایی کند، بی حوصله با دست، برد شعبه را نشان داد و گفت که جزئیات آن روی تابلو نصب شده است.»
وی ادامه داد که روی تابلو اعلانات بانک، اطلاعیه‌ای نصب شده بود که مراحل نصب و بارگذاری نرم افزار را به مشتری با زبان ساده به روش‌های مختلف می‌گوید، از جمله نصب نرم افزار روی تلفن همراه. من هرکاری کردم به هیچ عنوان سایت این بانک و بانک دیگری که مشتری آن هستم باز نشد تا بتوانم نرم افزار را نصب کنم، یا سایت خیلی شلوغ بود یا اینکه خطا می‌داد.آیا این ظلم به مشتری نیست که یک روز کامل وقت مرا بگیرد.»

 تجربه دوم: سیستم که کند است
مشتری دیگری با اشاره به اینکه تا آخرین مرحله نصب رفته است، می‌گوید:«واقعاً شعب بانک پاسخگوی مشتریان نیستند. من تا مرحله دریافت کد «یو‌اس‌اس‌دی» رفتم اما 30 مرتبه زدم تا سرانجام کد یکبار مصرف ارسال شد.»

تجربه سوم: من حساب قدیمی دارم
آقای احمدی دیگری می‌گوید: «حساب من، قدیمی است و شماره تلفن همراه من تغییر کرده است با دشواری تمام و رفت و آمد زیاد به بانک مسأله ارسال کد به حسابم مرتفع شد.»

تجربه چهارم: سردرگمی
اصغر راضی، مشتری دیگری می‌گوید:«من چندین حساب بانکی دارم، سرگیجه گرفته‌ام، هر بانکی به سلیقه خودش روشی را برای نام‌نویسی رمزپویا انتخاب کرده است.
روش‌های متنوع باعث سردرگمی مشتریان شده است. از سخت سخت تا آسان آسان.حتی یک بانک گفته که هیچ کاری لازم نیست شما به‌عنوان مشتری انجام دهید. این بانک، با پیامک برای شماره مشتری، او را از درگیر شدن در بروکراسی خلاص کرده است.»

تجربه پنجم: شش تا نرم افزار نصب کنیم
مشتری یک بانک دیگر به خبرنگار ما می‌گوید:«من در شش بانک حساب فعال دارم، حال باید روی گوشی تلفن‌ام شش تا نرم افزار نصب کنم، آیا باعث اغتشاش نمی‌شود.»
مشتری دیگری هم می‌گوید: «بانکی که من در آن حساب دارم، برای آنکه متحمل هزینه پیامک نشود، مشتریان را به نصب اپلیکیشن هدایت می‌کند. چون که خود اپلیکیشن رمز یک بار مصرف ارسال می‌کند.»
به‌گزارش خبرنگار ما، در حالی بانک مرکزی؛ بانک‌های تجاری را به‌منظور جلوگیری از سرقت حساب‌های بانکی مشتریان به اجرای طرح اعطای رمز پویا به مشتریان اجبار کرده که به‌نظر می‌رسد که بانک‌ها خود آمادگی لازم را برای هدایت، توجیه و راهنمایی مشتریان برای این کار ندارند. اینکه بخش انفورماتیک بانک‌ها توانسته‌اند شرایط دادن رمز پویا به مشتریان را فراهم کنند، گام نهایی نیست.گام اصلی زمانی است که مشتریان بتوانند آن را نصب و استفاده کنند.
روش‌های متفاوت بانکی در کنار نبود نظارت بانک مرکزی بر فرآیند اعطای رمز پویا از چالش‌های این طرح است. به‌نظر می‌رسد که بانک مرکزی باید برای آسان سازی، هموار‌سازی و یکسان‌سازی دادن رمز پویا، بهترین تجربه بانکی در شیوه اعطای رمز را انتخاب و به‌صورت فراگیر به مردم معرفی کند.

برچسب ها: رمز پویاسردرگمیکارمندان شعبپیامکحساب بانکی
توئیت1اشتراک گذاری1اشتراک گذاریاشتراک گذاریارسالارسال

اخبارمرتبط

بانک مرکزی جمهوری اسلامی
ویژه بنکر

افتتاح حساب و کارت بانکی محدود شد

تفاوت حسابداری صنعتی و مالی
بانکداری

افتتاح هر حساب بانکی چقدر آب می خورد؟

بانک مرکزی ایران
بانکداری

بیش از ۱۲میلیون حساب بانکی تجاری‌سازی شد

بارگذاری بیشتر
پست‌ بعدی

فراخوان برای شور دوم طرح اصلاح نظام پولی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • تجمیع کارت‌های بانکی در کارت ملی هوشمند
  • خبری که قیمت طلا را صعودی می کند
  • ۲ سامانه جدید در شبکه بانکی راه‌اندازی می‌شود
  • شرایط افزایش سرمایه بانک‌ها مشخص شد
  • سرمایه گذاران طلا شوکه شدند!
  • ممنوعیت سرمایه گذاری بانک‌ها از سپرده‌های مردم
  • سود بانکی بگیریم یا بیمه زندگی بخریم؟
  • آمارهای اعجاب‌انگیز
  • فعالیت‎ بانک ها محدود می شود
  • وضعیت نرخ ارز و تورم تا پایان سال
  • با “سیبانک” غیرحضوری بانکداری کن
  • بانک سینا ۸۸۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت کرد
  • رشد ارائه خدمات ارزی بانک کشاورزی
  • بیشترین تورم بخش های اقتصادی ایران
  • دلار به بالاترین حد خود رسید

پیشنهاد بنکر

تورم

نرخ تورم شهریورماه اعلام شد

قدرت خرید مردم ۵۰ درصد کاهش یافت

قدرت خرید مردم ۵۰ درصد کاهش یافت

قیمت بیت کوین ارزان تر می شود؟

هفته‌ای خوب برای این ۳ ارز دیجیتال

اخبار پربازدید

  • پشت‌پرده حذف بانک‌های بد

    کدام بانک ها حذف می شوند؟

    102 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 41 توئیت 26
  • دریافت شماره شبا همه بانک ها

    292 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 117 توئیت 73
  • فعالیت‎ بانک ها محدود می شود

    9 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 4 توئیت 2
  • بررسی جامع وام طلا بانکی و موسسات سال 1402

    62 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 25 توئیت 16
  • سود بانکی بگیریم یا بیمه زندگی بخریم؟

    6 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 2 توئیت 2

دسته‌ها

  • بانکداری
  • بنکر پلاس
  • طلا و ارز
  • وام
  • یادداشت
  • اقتصاد
  • ارز دیجیتال
  • دیگه چه خبر ؟
  • تاریخ و اقتصاد
  • کافه بانک
  • نگاه بنکر
  • چهره های ماندگار
  • قانون بانکداری
  • آموزش بانکداری
  • بانکداری الکترونیک
  • گزارش روز
  • استخدام در بانک ها
  • اخبار روز
  • صرافی
  • ویژه بنکر
  • خدمات آنی

تازه ترین اخبار

تجمیع کارت‌های بانکی در کارت ملی هوشمند

تجمیع کارت‌های بانکی در کارت ملی هوشمند

صعود قیمت‌ طلا با قدرت ادامه دارد

خبری که قیمت طلا را صعودی می کند

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است.
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ویژه بنکر
  • اخبار روز
  • بانکداری
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • دریافت شماره شبا
  • دیگه چه خبر ؟
  • تاریخ و اقتصاد
  • استخدام در بانک ها
  • اقتصاد

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد