دبیرکل کانون بانک ها و موسات اعتباری خصوصی

عقب ماندگی خدمات بانکی خلاف واقع است

۱۶:۵ - ۱۳۹۷/۸/۱۵کد خبر: 237438
دبیرکل کانون بانک ها و موسات اعتباری خصوصی گفت: ادعای عقب ماندگی خدمات الکترونیکی بانکی، ادعایی خلاف واقع است.

به گزارش بنکر (Banker)، محمدرضا جمشیدی در خصوص برخی خبرها و حواشی اخیر درباره عقب ماندگی خدمات الکترونیکی بانکی، به ایبِنا اظهار داشت: شاید به صورت موردی در یکی از بانک‌ها و موسسات اعتباری به دلیل عبور از دوران گذار با برخی نقاط ضعف و کاستی ها در این زمینه مواجه باشند اما تعمیم موضوع در سایر بانک‌ها و یا موسسات اعتباری ایران به شهادت پژوهشی عینی و مراجعاتی به بانک‌ها، نشان‌دهنده دوری از واقعیت و خلاف اینگونه ادعاها است.

وی افزود: این در حالیست که بسیاری از این خدمات از زمان ارائه آن‌ها (حدود هشت ساله اخیر) تاکنون فاقد کارمزد و درآمدی برای بانک‌ها بوده و هزینه های پژوهشی در ابداع، تامین تجهیزات و نرم افزار و پرستاری روزانه از آن‌ها و ... از محل درآمدهای غیر مشاع بانک‌ها و موسسات اعتباری انجام گرفته و اگر کارمزدی برای بعضی از خدمات دریافت می شود منحصر به خدماتی است که قبل از زمان مورد اشاره در فوق ایجاد شده و ارائه می شود و از سال ۱۳۸۸ تاکنون از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعدیلاتی برای آنها در نظر گرفته نشده است.
دبیرکل کانون بانک ها و موسات اعتباری خصوصی در این‌باره ادامه داد: هم اکنون افتتاح حساب برای مشتریان، صدور ضمانت نامه های بانکی و اعطای تسهیلات اعم از بررسی‌های مربوطه، سنجش‌های اعتباری مشتریان و ...  در نهایت واریز وجه تسهیلات و یا صدور ضمانتنامه ها و استعلام های بعدی از کمیت و کیفیت و پی جویی مستندات مربوطه از طریق سامانه های مختلفی که با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، در قریب به اتفاق بانک‌ها و موسسات اعتباری در حال اجرا است، به شکلی که اغلب این خدمات بصورت برخط (Online) به متقاضیان آن‌ها ارائه می شود.
جمشیدی گفت: امیدوارم در شرایط فعلی که هجمه های فراوان و غیرمنصفانه ای علیه نظام بانکی کشور رواج یافته و خدمات عظیم این صنف همراه را در فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی کشور و وفادار به استقرار زیربناهای گسترده اقتصادی، تولیدی، خدماتی و بازرگانی نادیده می‌گیرند، کارشناسان و صاحب نظران محترم فحوای کلام و سوی قلم خود را به زیبندگی انصاف و دقت نظر در اوصاف موضوع همراه سازند.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

مشارکت بانک ایران زمین در طرح "تا مهر با همدلی" کمیته امداد

۵ ایراد طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی

اخذ ایزو ۱۰۰۰۲ توسط بانک سامان

چگونگی تداوم رابطه بین سازمان و مشتریان

کاهش قیمت جهانی طلا

اگر چک گم شد، چکار کنیم؟

بانک‌ها با ارزش‌ترین صنایع بورس هستند

اعلام تصمیمات مجمع بانک اقتصادنوین

راهکار جلوگیری از ورشکستگی بانک‌ها

برترین و بدترین روسای بانک‌های مرکزی جهان اعلام شد

قدرت لابیست ها در شبکه بانکی ایران

سالروز بانکی اجتماعی و سلامت محور

بانک رفاه نامی پرافتخار در میان سیستم بانکی کشور است

رکاب زنی همکار بانک رفاه از نوشهر به تهران

بازار ارز پیش‌بینی‌پذیر می‌شود؟

ماینینگ در تور مالیاتی

دولت چقدر پیش خور کرده است؟

سالار صرافان

تورم ماهانه و نقطه به نقطه کاهشی شد

۸ گام رانت زدایی ارزی

ثبت بدترین عملکرد هفتگی بیت کوین

مسدودسازی درگاه‌های بدون هویت

پیش‌بینی‌های احتیاطی تحلیلگران طلا

خوش‌بینی محتاطانه به آینده طلا

دلار از سد ۱۱۸۰۰ تومان نگذشت

۱۰ ابهام درباره کیفرخواست مدیران سابق بانک مرکزی

بانک رفاه ۲۰۸.۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات داد

کوهنوردان بانک رفاه قله کرکس را فتح کردند

بانک رفاه ۵۹ ساله شد

گیلان، بیشترین چک وصولی در کشور