عقب‌ماندگی خدمات الکترونیکی بانک‌ها

۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۸/۱۳کد خبر: 237367
قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل گفت: در مقایسه با دنیای امروز، بانک‌های ایران، همچنان از بانکداری الکترونیک ارائه شده در دنیا عقب‌تر هستند. خدماتی چون افتتاح حساب، ارائه تسهیلات و ضمانت‌نامه، انجام تراکنش‌های بین بانکی نظیر ساتنا و پایا (RTGS)، مواردی هستند که همچنان در بسیاری از بانک‌های ایرانی به‌صورت خدمات الکترونیک ارائه نمی‌شود، حال آنکه این چنین خدماتی در دنیای بانکداری الکترونیک مربوط به حداقل ۱۰ سال گذشته است.

به گزارش بنکر (Banker)، محمدرضا مروجی با تاکید بر اینکه مفهوم بانکداری الکترونیک در کشورمان، اغلب حول محور ابزارهای بانکداری الکترونیک (مانند خودپردازهای نقد و غیر‌نقد، کیوسک‌ها و...) حرکت کرده و اخیرا روی ارائه تنوع خدمات و مسائل روز دنیا ورود کرده است، افزود: این در حالی است که رکن اصلی بانکداری الکترونیک در جهان امروز تنوع خدمات و سهولت انجام انواع خدمات پولی بدون حضور فیزیکی شخص است. وی تصریح کرد: در چند سال اخیر، با راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها این موضوع به مراتب برجسته‌تر شد و حال شاهد تنوع ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در ایران هستیم. وی ادامه داد: با شروع گروه‌های استارت‌آپی، توسعه خدمات موبایلی و اپلیکیشن‌های واسط رو به بهبودی و ارتقای کیفیت هستند. مروجی با تاکید بر اینکه برخی از اهم برنامه‌های بانکداری الکترونیک موسسه اعتباری ملل شامل اینترنت بانک، همراه بانک و خودپرداز نقد است اظهار کرد: در زمینه اینترنت بانک خدماتی شامل افتتاح حساب کوتاه‌مدت و مدیریت چک؛ در همراه بانک نیز مدیریت چک و در خودپرداز نقد نیز ارائه خدمات چاپ کارت‌های نقدی، ارائه خدمات چاپ کارت‌های هدیه، ارائه خدمات چاپ کارت‌های اعتباری و نیکوکاری است. وی تصریح کرد: راه‌اندازی کیوسک و هم بانک و خدمات USSD نیز از دیگر خدمات است. قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل گفت: ابزارهای بانکداری الکترونیک در این موسسه شامل همراه بانک، اینترنت بانک، تلفن بانک، خودپرداز نقد، خودپرداز غیر‌نقد و کیوسک است. وی ادامه داد: خدمات بانکداری الکترونیک موسسه نیز شامل برداشت وجه، مانده‌گیری، انتقال وجه درون بانکی و بین بانکی، پرداخت تسهیلات، پرداخت قبض، خرید شارژ، نیکوکاری، خرید فروشگاهی (POS)، خرید اینترنتی (IPG)،  ساتنا، پایا، خدمات بدون کارت (در خودپردازهای نقد) و امنیت خدمات است. وی با بیان اینکه سوییچ پرداخت و اینترنت بانک موسسه اعتباری ملل دارای تاییدیه بین‌المللی امنیتی است، افزود: ارتباط با فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها و ارتباط با اپلیکیشن‌های «بله»، «تاپ»،  «آپ» و «روبیکا» نیز از دیگر مزایای بانکداری الکترونیک موسسه اعتباری ملل است. وی به دنیای اقتصاد گفت: بانکداری الکترونیک (E-Banking) که در دنیا با نام دیگر EFT نیز شناخته می‌شود عبارت است از استفاده از ابزارهای الکترونیکی و اینترنت برای  انتقال سرمایه از هر مبدا به هر مقصد به‌صورت شبانه‌روزی  و در طول هفته  بدون حضور فیزیکی در نمایندگی‌های موسسات مالی.  وی تاکید کرد: این مهم شامل مباحثی است که دسترس‌پذیری ابزارهای بانکداری الکترونیک، امنیت ابزارهای بانکداری الکترونیک، کارمزد ارائه خدمات، تنوع در ارائه خدمات، بانکداری اجتماعی و بانکداری باز از جمله آنهاست.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

تعیین تکلیف تسویه وام‌های تا ۴ میلیارد تومان

پاسخگویی تلفنی بانک رفاه به مشتریان

محصول بانک رفاه محصول برتر ایرانی شد

رشد ۱۳ درصدی طلا در سال۲۰۱۹

باجه بانک سینا در یاسوج به بهره برداری رسید

امکان افزایش وام مسکن زوجین

دلار در آخرین روز زمستان چقدر شد؟

تحلیل موسسه تی دی اس درباره قیمت طلا

پست‌بانک‌، بانک مردمی و خدمت‌رسان

ادامه واریز سود سهام عدالت

انتصاب در بانک ایران زمین

حکم قطعی پرونده ۵ صراف صادر شد

اعلام زمان مجمع صاحبان سهام بانک گردشگری

جدیدترین‌ پیش بینی ها از قیمت طلا

تهران؛ رکورددار دریافت بیمه بیکاری

ارسال لایحه CFT به مجمع تشخیص مصلحت نظام

بورس بهترین گزینه برای مدیریت نقدینگی

شمارش معکوس اتمام مهلت برای پیوستن به FATF

صورت‌های مالی بانک سینا شفاف شد

سود سپرده‌های بانکی از فردا ماه‌شمار می شود

سکه ۱۲۰ هزار تومان گران شد

۱۰ حقیقت جالب در مورد یورو

چرخش معاملات اوراق تسهیلات مسکن

سرنوشت صندوق یکم قابل پیش‌بینی بود

چهره‌نگاری نقدینگی ایرانی

اختلاف نظر کارشناسان در مورد قیمت طلا

اعلام برندگان قرعه کشی بانک کشاورزی

کاهش دریافت کپی مدارک در شعب بانک ملی

تبعات محدودیت بانکی اتباع خارجی

روز سردرگمی معامله‌گران دلار