افزایش تعداد شکایات از شرکت‌های بیمه

بیمه ایران صدرنشین شکایات بیمه ای

۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۸/۱۲کد خبر: 237346
تعداد شکایت بیمه گذاران از شرکت‌های بیمه در هفت ماهه نخست امسال به ۲ هزار و ۴۰۰ شکایت رسید.

به گزارش بنکر (Banker)،براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع شکایات معاونت نظارتی بیمه مرکزی، بیشترین شکایت از بین شرکت های بیمه مربوط به بیمه ایران با ۴۱۴ شکایت در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۷ است که با توجه به سهم حدود ۳۰ درصدی این شرکت از بازار کمتر از میانگین است.
این تعداد شکایت ۱۸.۰۱ درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده است و متوسط پاسخگویی بیمه ایران به آن ۲۳ روز اعلام شده است. از این تعداد شکایت، ۱۵۵ شکایت وارد و ۲۵۱ شکایت ناوارد اعلام شده است. همچنین به ۸ شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است.
بعد از بیمه ایران، بیشترین شکایت از شرکت های بیمه مربوط به بیمه دانا با ۱۸۲ شکایت (۹.۱۴ درصد) است. براساس آمار اعلام شده از سوی معاونت نظارتی بیمه مرکزی، از این تعداد شکایت، ۷۱ شکایت وارد و ۸۰ شکایت دیگر ناوارد بوده است.
همچنین تاکنون به ۳۱ شکایت دیگر رسیدگی نشده است. البته این سهم از کل شکایت به نسبت سهم بیمه دانا از بازار بیمه، از میانگین شکایات بالاتر است. متوسط پاسخگویی به این شکایات نیز ۱۴ روز بوده که از نظر از بیمه ایران جلوتر است.
بیمه ملت سومین شرکتی است که در هفت ماهه نخست سال، بیشترین شکایت از آن شده است. براساس آمار اعلام شده در سامانه جامع شکایات، بیمه گذاران تا پایان مهرماه ۱۷۰ شکایت از این شرکت (۷.۳۹ درصد) داشته اند. از این تعداد شکایت ۶۶ شکایت وارد و ۸۴ شرکت ناوارد بوده اند و به سایر شکایات تاکنون رسیدگی نشده است. همچنین متوسط پاسخگویی به این شکایات ۱۹ روز بوده است.
اما از سوی دیگر کمترین شکایت مربوط به بیمه مرکزی با یک شکایت بوده است که آن شکایت نیز وارد نبوده است. بیمه مرکزی به تنها شکایت علیه خود نیز ظرف یک روز پاسخ داده است. در هفت ماهه نخست سال بیمه گذاران تنها ۸ شکایت از بیمه حکمت صبا داشته اند که از این تعداد یک شکایت وارد و ۲ شکایت ناوارد بوده و هنوز به ۵ شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است. با این حال میانگین پاسخگویی بیمه حکمت صبا به شکایات ۴۷ روز اعلام شده است.
به نوشته صداوسیما، همچنین بیمه تجارت نو در مدت مشابه تنها شاهد ۱۱ شکایت بوده که از این تعداد ۲ شکایت وارد و ۳ شکایت دیگر ناوارد بوده است. این شرکت همچنین به طور میانگین ظرف ۴ روز به شکایات رسیدگی کرده است.
البته این آمار نشان می دهد که در هفت ماهه نخست امسال متوسط پاسخگویی به شکایت بیمه گذاران از سوی بیمه رازی ۶۲ روز، بیمه آرمان ۶۰ روز و بیمه میهن ۵۹ روز بوده است که قابل تامل است. از این نظر و به طور میانگین بیمه ایران معین ظرف ۳ روز، بیمه تجارت نو ظرف ۴ روز و بیمه آسماری ظرف ۵ روز به شکایات پاسخ داده اند. این در حالی است که متوسط پاسخگویی صنعت بیمه برای پاسخگویی به هر شکایت ۲۳ روز بوده است.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

افزایش ۸۳ درصدی قیمت مسکن در تهران

بورس هزار واحد رشد کرد

۲ علت اصلی ریزش قیمت طلا و سکه

جزییات معاملات بانک ها در بورس

بررسی راهکارهای ارتقای خدمات بیمه درمانی بانک ملّی

حرکت از بانکداری الکترونیک به دیجیتال

دستگیری ۱۳۰ دلال ارز و باند جعل سکه در تهران

بهره برداری از مدرسه شهدای بانک ملی

مشارکت بانک صادرات برای تولید متانول

استقبال از وام ٦ درصدی بانک صادرات

IMF رشد اقتصادی ایران را منفی پیش‌بینی کرد

دسترسی بانک مرکزی به سوئیفت قطع شد

اعلام اسامی برندگان جشنواره باشگاه مشتریان بانک سپه

اضافه برداشت روزانه بانک‌های ایران در سال ۹۷

نماد معاملاتی اعتباری ملل تعلیق شد

مصادیق اصلاح نظام بانکی شفاف نیست

۳ طرح بانک صادرات برای دریافت وام بدون ضامن

نشست تلفنی بانکداران رفاه با مشتریان

مسیر سپرده‌های مدت دار تغییر کرد

افزایش انباشت ذخایر بانک‌ها در بانک مرکزی

شرط لازم برای افزایش چشمگیر قیمت طلا

بیشترین منابع قرض الحسنه نزد بانک ملی

نقدینگی ۱۶۷۲ هزار میلیارد تومان شد

تحلیل بانک آمریکایی ولس فارگو از بازار طلا

تعیین ۲ بانک برای ارتباط با برزیل

راه‌اندازی کانال مالی ایران و اروپا بررسی شد

نرخ مبادله ای یورو و پوند ارزان شد

سوئیفت نقشی در نگهداری حساب ها و تسویه ارزی ندارد

چرا دیروز دلالها در بازار ارز غایب بودند؟

افزایش مطالبات سوخته بانک‌ها در ۶ ماه

اخبار پربازدید