افزایش تعداد شکایات از شرکت‌های بیمه

بیمه ایران صدرنشین شکایات بیمه ای

۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۸/۱۲کد خبر: 237346
تعداد شکایت بیمه گذاران از شرکت‌های بیمه در هفت ماهه نخست امسال به ۲ هزار و ۴۰۰ شکایت رسید.

به گزارش بنکر (Banker)،براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع شکایات معاونت نظارتی بیمه مرکزی، بیشترین شکایت از بین شرکت های بیمه مربوط به بیمه ایران با ۴۱۴ شکایت در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۷ است که با توجه به سهم حدود ۳۰ درصدی این شرکت از بازار کمتر از میانگین است.
این تعداد شکایت ۱۸.۰۱ درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده است و متوسط پاسخگویی بیمه ایران به آن ۲۳ روز اعلام شده است. از این تعداد شکایت، ۱۵۵ شکایت وارد و ۲۵۱ شکایت ناوارد اعلام شده است. همچنین به ۸ شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است.
بعد از بیمه ایران، بیشترین شکایت از شرکت های بیمه مربوط به بیمه دانا با ۱۸۲ شکایت (۹.۱۴ درصد) است. براساس آمار اعلام شده از سوی معاونت نظارتی بیمه مرکزی، از این تعداد شکایت، ۷۱ شکایت وارد و ۸۰ شکایت دیگر ناوارد بوده است.
همچنین تاکنون به ۳۱ شکایت دیگر رسیدگی نشده است. البته این سهم از کل شکایت به نسبت سهم بیمه دانا از بازار بیمه، از میانگین شکایات بالاتر است. متوسط پاسخگویی به این شکایات نیز ۱۴ روز بوده که از نظر از بیمه ایران جلوتر است.
بیمه ملت سومین شرکتی است که در هفت ماهه نخست سال، بیشترین شکایت از آن شده است. براساس آمار اعلام شده در سامانه جامع شکایات، بیمه گذاران تا پایان مهرماه ۱۷۰ شکایت از این شرکت (۷.۳۹ درصد) داشته اند. از این تعداد شکایت ۶۶ شکایت وارد و ۸۴ شرکت ناوارد بوده اند و به سایر شکایات تاکنون رسیدگی نشده است. همچنین متوسط پاسخگویی به این شکایات ۱۹ روز بوده است.
اما از سوی دیگر کمترین شکایت مربوط به بیمه مرکزی با یک شکایت بوده است که آن شکایت نیز وارد نبوده است. بیمه مرکزی به تنها شکایت علیه خود نیز ظرف یک روز پاسخ داده است. در هفت ماهه نخست سال بیمه گذاران تنها ۸ شکایت از بیمه حکمت صبا داشته اند که از این تعداد یک شکایت وارد و ۲ شکایت ناوارد بوده و هنوز به ۵ شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است. با این حال میانگین پاسخگویی بیمه حکمت صبا به شکایات ۴۷ روز اعلام شده است.
به نوشته صداوسیما، همچنین بیمه تجارت نو در مدت مشابه تنها شاهد ۱۱ شکایت بوده که از این تعداد ۲ شکایت وارد و ۳ شکایت دیگر ناوارد بوده است. این شرکت همچنین به طور میانگین ظرف ۴ روز به شکایات رسیدگی کرده است.
البته این آمار نشان می دهد که در هفت ماهه نخست امسال متوسط پاسخگویی به شکایت بیمه گذاران از سوی بیمه رازی ۶۲ روز، بیمه آرمان ۶۰ روز و بیمه میهن ۵۹ روز بوده است که قابل تامل است. از این نظر و به طور میانگین بیمه ایران معین ظرف ۳ روز، بیمه تجارت نو ظرف ۴ روز و بیمه آسماری ظرف ۵ روز به شکایات پاسخ داده اند. این در حالی است که متوسط پاسخگویی صنعت بیمه برای پاسخگویی به هر شکایت ۲۳ روز بوده است.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

تعیین تکلیف تسویه وام‌های تا ۴ میلیارد تومان

پاسخگویی تلفنی بانک رفاه به مشتریان

محصول بانک رفاه محصول برتر ایرانی شد

رشد ۱۳ درصدی طلا در سال۲۰۱۹

باجه بانک سینا در یاسوج به بهره برداری رسید

امکان افزایش وام مسکن زوجین

دلار در آخرین روز زمستان چقدر شد؟

تحلیل موسسه تی دی اس درباره قیمت طلا

پست‌بانک‌، بانک مردمی و خدمت‌رسان

ادامه واریز سود سهام عدالت

انتصاب در بانک ایران زمین

حکم قطعی پرونده ۵ صراف صادر شد

اعلام زمان مجمع صاحبان سهام بانک گردشگری

جدیدترین‌ پیش بینی ها از قیمت طلا

تهران؛ رکورددار دریافت بیمه بیکاری

ارسال لایحه CFT به مجمع تشخیص مصلحت نظام

بورس بهترین گزینه برای مدیریت نقدینگی

شمارش معکوس اتمام مهلت برای پیوستن به FATF

صورت‌های مالی بانک سینا شفاف شد

سود سپرده‌های بانکی از فردا ماه‌شمار می شود

سکه ۱۲۰ هزار تومان گران شد

۱۰ حقیقت جالب در مورد یورو

چرخش معاملات اوراق تسهیلات مسکن

سرنوشت صندوق یکم قابل پیش‌بینی بود

چهره‌نگاری نقدینگی ایرانی

اختلاف نظر کارشناسان در مورد قیمت طلا

اعلام برندگان قرعه کشی بانک کشاورزی

کاهش دریافت کپی مدارک در شعب بانک ملی

تبعات محدودیت بانکی اتباع خارجی

روز سردرگمی معامله‌گران دلار