هوش مصنوعی و مدیریت مالی مشتریان بانک‌ها

۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۷/۶کد خبر: 203007
فین تک ها مدتی است از طریق مدیریت تقلب و یا استفاده از هوش مصنوعی در انجام معاملات در سطح جهانی در حال بررسی پاسخ های این سؤال هستند. بانک ها نیز تازه به این درک رسیده اند که چطور می توان از هوش مصنوعی برای فاینانس مشتریان و عملیاتی فراتر از خدمات مشتری استفاده کرد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، در حال حاضر بانک سلطنتی کانادا (RBC) به کمک شرکت Personetics در حال پیاده سازی فناوری هوش مصنوعی برای مدیریت مالی شخصی در اپلیکیشن موبایل خود می باشد.

معاون ارشد دیجیتال RBC بیان می کند با این اقدام، اپلیکیشن تا چند هفته آینده به روز رسانی خواهد شد و می تواند بطور هوشمندانه جریان نقدی حساب شما را پایش کرده و بصورت خودکار شروع به پس انداز پول بکند. این قابلیت، مدیریت پول و پس انداز مشتریان را برعهده خواهد گرفت.
براساس اظهارات معاون ارشد دیجیتال RBC، پس از به روزرسانی اپلیکیشن، از هر 9 کاربر کانادایی گوشی های هوشمند، یک کاربر تأثیرات از این هوش مصنوعی که NOMI Insights نام گرفته بهره خواهد برد.
بانک سلطنتی کانادا در طی سال گذشته در تراکنش های مالی خود شاهد یک جهش 40 درصدی بوده است و این جهش را به دلیل افزودن 20 قابلیت جدید به اپلیکیشن موبایل خود برای 3 میلیون کاربر  می داند.
یکی از قابلیت های هوش مصنوعی NOMI صرفه جویی و پس انداز خواهد بود. این قابلیت برای آن دسته از مشتریانی که توانایی هزینه مخارج اضافی را ندارند، ابزاری بسیار مفید خواهد بود.
با وجود اینکه بانک ها و شرکت های فین تک بسیاری به فناوری هوش مصنوعی به منظور تجزیه و تحلیل داده و ارائه پیشنهادات مالی به مشتریان روی آورده اند، بسیاری نیز عقیده دارند استفاده از هوش مصنوعی به منظور آگاه سازی مشتریان در مورد تغییر رفتارشان، تضمینی برای تحقق این امر نیست.
درهرصورت ارائه چنین اطلاعات مالی شخصی سازی شده ای به مشتریان گام خوبی به سوی تسهیل تغییر رفتار مشتریان خواهد بود.
به نوشته بانکداری الکترونیک، کاری که هوش مصنوعی NOMI انجام می دهد کمک به مشتریان است تا بدانند پولشان کجا خرج می شود، این فناوری به آنها در پس انداز پول که منطقی ترین راه برای ایجاد ثروت می باشد  کمک می کند.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید



آخرین اخبار

سود سپرده‌های بانکی ۳۳ درصد زیاد شد!

بانک کارآفرین تندیس بلورین گرفت

خودکفایی ۱۰۰ هزار نفر با تسهیلات بانک ملت

بازدید مدیرعامل بانک ملت از روزنامه اطلاعات

بانک ملت برترین شرکت کشور معرفی شد

روسای موفق شعب بانک رفاه معرفی شدند

با فعالان زیرزمینی بازار ارز برخورد می کنیم

افت قیمت انواع سکه/ دلار ارزان شد

استقبال متقاضیان از پیش فروش سکه

مبادله حواله الکترونیکی بین پست‌بانک‌ و قطر

نتایج نشست سیف با مدیران عامل بانک ها

سرعت رشد بدهی دولت به بانک‌ها کند شد

سقف برداشت از خودپردازهای بانک ملی، ۵۰۰ هزار تومان شد

اعلام ضوابط فعالیت استارت آپ‌های بیمه

بانک ملت پیشرو در استفاده از نوآوری ها

تجلیل از ۲۰ رییس شعبه بانک ملت

دلایل بروز نوسانات اخیر نرخ ارز

افزایش نرخ دلار ثمری برای اقتصاد ندارد

توزیع مناسب اسکناس نو در بانک ها

طلا گران شد

نحوه هزینه‌کرد حق بیمه شخص ثالث

گامی مهم در جهت یکسان سازی نرخ ارز

افزایش سقف برداشت از خودپردازهای بانک کشاورزی در نوروز

۲۰ رئیس شعب بانک سپه بین برترین های بانکی

تاثیر ارزش دلار آمریکا بر قیمت طلا

عرضه ۱۰ کیلوگرم شمش طلادر بورس

دریافت وام بدون ضامن در بانک ایران زمین

موفقیت های بانک صنعت حاصل کارگروهی

آخرین فرصت شرکت در قرعه کشی «بله»

چقدر چک در دی ماه وصول نشد؟